Academy
Unser Angebot besteht aus derzeit 9 Modulen, die jeweils 8 Unterrichtseinheiten umfassen. Dabei werden jeweils 6 Unterrichtseinheiten online in Präsenz abgehalten, 2 zusätzliche Unterrichtseinheiten arbeiten Sie eigenständig im Selbststudium. Die Selbststudienaufträge dienen der Reflexion und Vertiefung des Lernstoffs. Nach Abschluss der Module 1 -6 erhalten die Teilnehmenden das Zertifikat „Basisqualifikation Simulationslernen (Instruktor:in)“.
Die Module 7, 8 und 9 können als Vertiefungsmodul belegt werden.
Wir legen besonderen Wert darauf, Ihnen eine Qualifikation auf höchstem Niveau zu bieten. Daher orientieren wir uns an internationalen Standards für Lehrende im simulationsbasierten Lernen. Den Modulen zugrunde liegen die Healthcare Simulation Standards of Best Practice® (HSSOBP) der International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning (INACSL), die Standards der SSH (The Society for Simulation in Healthcare) sowie die ASPE Standards of Best Practice (Association of Standardized Patient Educators).
In vielen Ländern ist das simulationsbasierte Lernen bereits ein etablierter Bestandteil der Aus-, Fort- und Weiterbildung. Um diesem Anspruch gerecht zu werden, ist es unerlässlich, ein Qualifizierungsangebot auf internationalem Niveau anzubieten.
Unser Ziel ist es, Sie als Instruktor:in bestmöglich auf die Lehre in simulierten Lernumgebungen vorzubereiten und Ihnen die erforderlichen Fähigkeiten und Kenntnisse im Umgang mit Simulationsmodalitäten- und methoden zu vermitteln. Dabei berücksichtigen wir die individuellen Bedarfe und Ressourcen. Lassen Sie das Simulationslernen für Ihre Lernenden zu einem positiven Erlebnis werden, wir unterstützen Sie gern dabei!
Basisqualifikation Simulationslernen (Instruktor:in)
Modul 1
The participants can:
- recognize legal, ethical, and regulatory principles and apply them to simulation.
- maintain a physically and psychologically safe environment.
- recognize principles of diversity, equality, and inclusion.
- describe and reflect on their own role as an instructor in a simulation.
Modul 2
The participants can:
- differentiate between various simulation modalities.
- recognize the role of simulation in educational systems and in enhancing safety for individuals.
- distinguish between feedback and debriefing.
- describe a method of debriefing.
- describe a method of feedback.
Modul3
The participants can:
- apply educational theories to simulation activities.
- assess and describe realism for different simulations.
- develop a simulation scenario.
- describe and assess the logistics for a simulation.
- conduct a simulation scenario (Pre-briefing, briefing, simulation, debriefing, and feedback).
Modul 4
The participants can:
- describe the possible applications of simulated participants (SP).
- explain and justify the use of SP.
- develop a role script tailored to the learning occasion.
- assess the psychological safety of the SP.
- apply the ASPE (Association of Standardized Patient Educators) standards in working with SP.
Modul 5
The participants can:
- design a role-playing training for SP and implement it according to the role script.
- apply different methods in role-play training.
- support SP in role development and provide feedback on their performance.
- train the entry into and exit from a role with SP.
Modul 6
The participants can:
- guide the SP to provide constructive feedback.
- guide the SP in reflecting on their own performance.
- apply appropriate methods for recruiting SP for teaching and examination purposes.
- standardize training for SP for teaching and examination purposes.
Vertiefungsmodule
Modul 7
The participants can:
- assess the reliability of OSCE exams and identify measures to improve the quality of the examination.
- describe a secure examination environment.
- explain the role of the examiners.
- explain and justify the resource management for an OSCE.
- develop a checklist for an OSCE station.
Modul 8
The participants can:
- describe the diversity of identities, backgrounds, and perspectives that can occur in simulated scenarios.
- recognize and reflect on biases and stereotypes.
- integrate diversity aspects into simulation scenarios.
- tecognize conflicts and tensions in diverse groups or situations and develop strategies to address them.
Modul 9
The participants can:
- apply terminologies related to interprofessionalism correctly.
- describe the importance of simulation scenarios in interprofessional collaboration.
- identify learning opportunities that promote interprofessional teams.
- develop interprofessional learning objectives.
- consider and plan the development of an interprofessional scenario.